El poder de compra de l'habitatge de luxe varia en els principals mercats nacionals: on rendeix més el metre quadrat?

Publicat el 6 de maig de 2025

En un context de contínua transformació econòmica i social, el mercat de l'habitatge de luxe a Espanya ha seguit una evolució singular respecte a la resta del sector immobiliari. En aProperties analitzem com ha canviat el poder de compra en les principals ciutats del país, posant el focus en les oportunitats i reptes que enfronten els inversors i compradors d'alt nivell adquisitiu en 2025.

 

Madrid i Barcelona: consolidació amb ajustos

Madrid i Barcelona continuen liderant la demanda de propietats prevalgui, però amb matisos importants. Mentre que en 2020 amb un milió d'euros es podia adquirir entorn de 140 m² en zones exclusives com Chamberí o Pedralbes, en 2024 aquesta xifra s'ha reduït a una mitjana de 125 m². La pressió de la demanda internacional, unida a l'escassetat de producte de qualitat, ha elevat els preus per metre quadrat en les zones més cobejades.

Malgrat això, el poder de compra no ha disminuït dràsticament gràcies a un entorn financer més favorable i a l'estabilització de tipus d'interès en l'últim any, la qual cosa ha permès mantenir un equilibri entre preu i valor percebut.

 

Màlaga i València: creixement sostingut i rendibilitat a l'alça

Les ciutats mediterrànies com Màlaga i València han experimentat un notable auge en el segment de luxe. A València, per exemple, amb un milió d'euros en 2020 es podien adquirir uns 180 m² en ubicacions premium com l’Eixample o Ciutat de les Arts. Avui, aquesta mateixa quantitat permet accedir a uns 160 m², encara que amb majors prestacions quant a eficiència energètica i serveis de comunitat.

A Màlaga, el mercat de luxe ha guanyat tracció internacional. Zones com La Malagueta o la Milla d'Or de Marbella ofereixen ara un producte més sofisticat, encara que el preu per metre quadrat ha crescut al voltant d'un 12% en els últims tres anys.

 

Balears i Costa Brava: l'exclusivitat té un nou preu

En destins tradicionalment premium com Eivissa, Palma o la Costa Brava, l'oferta de luxe és cada vegada més escassa, i el poder de compra ha variat significativament. En 2020, un pressupost de dos milions d'euros podia donar accés a una vila de 250 m² amb vista a la mar. En 2025, aquesta mateixa inversió aconsegueix en mitjana els 200-220 m², amb l'afegit de noves exigències de sostenibilitat i tecnologia domòtica que encareixen el producte, però també el valoren.

 

Què podem esperar?

En un entorn marcat per la revaloració del concepte de qualitat de vida, el poder de compra en el segment de luxe depèn cada vegada més de l'equilibri entre ubicació, exclusivitat i prestacions. Si bé el preu per metre quadrat ha augmentat en moltes zones, el valor real que els compradors obtenen —en termes de disseny, privacitat, serveis i entorn— també ha crescut.

 

Des de aProperties, continuem observant una tendència clara: els compradors d'alt poder adquisitiu estan disposats a pagar més, però exigeixen un estàndard més elevat i una experiència personalitzada. El mercat premium ja no es defineix només per la localització, sinó per l'experiència integral que una propietat pot oferir.

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.