Barcelona competia amb els projectes de mobilitat de diverses ciutats europees. La Toulouse Business School ha valorat positivament l’aposta que fa l’Ajuntament pel vianant a l’hora de fer reformes urbanístiques, així coml’impuls de la bicicleta elèctrica i la infraestructura ciclista.
També s’ha tingut en consideració el concepte de la nova xarxa de bus i la manera en què ha aconseguit canviar els hàbits dels ciutadans partint de recursos ja existents. A més, l’escola de negocis francesa ha destacat l’aplicació de la tecnologia vinculada a la gestió del trànsit, amb projectes com l’ÀreaDUM, i el fet que es tracta d’un pla que ja s’està executant en un entorn tan complex com és Barcelona.
El Pla de mobilitat urbana 2013-2018 va ser aprovat pel plenari del Consell Municipal el 27 de març. El document es marca com a objectius per al 2018complir tots els paràmetres ambientals de la Unió Europea, reduir un 30% la mortalitat i un 20% el nombre de ferits greus a la ciutat i també que el 99% de la població tinguin una parada d’autobús a menys de 250 metres de casa i amb una freqüència mitjana de 6 minuts, així com l’extensió de microplataformes logístiques per repartir mercaderies.