Torna el "boom" de la inversió immobiliària

Publicat el 20 d'octubre de 2015

La crisi del mercat immobiliari continua abaixant preus encara que, això sí, les baixades en les valoracions són cada vegada menors. Aquesta circumstància atrau molts inversors, cosa que encara no s'ha traduït en una millora del sector ...

El totxo no para de caure. Els preus del metre quadrat no han deixat de baixar des de l'any 2008, quan es va desencadenar la major crisi econòmica de l'Espanya recent. Això sí, aquest retrocés és la menor variació interanual que es registra des de 2008, per la qual cosa s'entreveu el final del llarg túnel pel qual ha passat la indústria en els últims set anys. Molts inversors s'han decantat per tornar a injectar fons en el mateix sector que tants disgustos ha generat des que es va desencadenar la crisi.

Segons les dades, el volum d'inversió en el mercat immobiliari madrileny va arribar als 6.347.000 d'euros entre juny de 2014 i maig de 2015. Barcelona també s'ha instal·lat a la senda del creixement i ha registrat un 46% més d'inversió. El saldo per a tot Espanya: 13.000 milions d'euros en un any, amb gran presència de capital estranger.

Madrid és la catorzena ciutat del món amb més afluència de diners de l'exterior per destinar al mercat immobiliari. Cal llavors preguntar-se per què no pugen els preus dels habitatges, ja que si la demanda està creixent els venedors podrien pujar els preus.

Per començar, caldria aclarir que no tot el maó és per a habitatges. De fet, també es produeixen grans inversions immobiliàries per a oficines o instal·lacions industrials. El de l'habitatge, és un mercat on la recuperació real es pot dilatar fins als 2 ó 3 anys. El sector està molt influït per la solvència dels compradors, que majoritàriament són ciutadans del carrer que encara pateixen les conseqüències de la crisi econòmica.

La tipologia de molts dels treballs que s'estan creant (contractes precaris i salaris baixos) fan poc viable l'adquisició d'un habitatge per a la població en edat d'emancipar-se, la franja social que tradicionalment ha representat el gruix de la demanda.

La recuperació és desigual. Les propietats urbanes de primera qualitat es beneficien de la millora econòmica i creditícia, però encara hi ha moltes unitats residencials de baixa qualitat desocupades en zones perifèriques i desfavorides. Són raons per al realisme, encara que ja s'estigui acabant l'hora del pessimisme.

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.