" Misoficinas entrevista a Albert Pozo d'aProperties"

Publicat el 15 de setembre de 2020

Albert Pozo té una sòlida trajectòria en el món de la comunicació, al qual es dedica professionalment des de fa més de 10 anys. A principis de 2019 va posar les seves habilitats i saber fer al servei de aProperties, ocupant el càrrec de director de Màrqueting & Comunicació de la immobiliària.

Com definiria el model de negoci de aProperties? Quins han estat els pilars per a la seva expansió?

El nostre model de negoci està basat en l'especialització dels equips comercials per segment i zona en els nostres principals àmbits d'actuació: Barcelona, Madrid i València. Comptem amb una infraestructura dotada de persones que secundades per la tecnologia creen un binomi realment eficaç. A més, un dels nostres pilars i punts forts és que oferim un servei 360 en el qual acompanyem a client i propietari al llarg de tot el procés de comercialització mitjançant  equips professionalitzats i altament qualificats en diferents àrees. Sens dubte, la qualitat del servei de *aProperties és un dels factors que més ens ha ajudat a poder dur a terme el nostre ambiciós  pla d'expansió tant a nivell territorial com d'obertura de noves unitats de negoci com a Obra Nova o Oficines.

El Real Estigues s'ha vist (i s'està veient) afectat durant aquests mesos a causa de la pandèmia. Han percebut canvis en el perfil del client i inversor arran de la crisi?

Les conseqüències de la pandèmia s'han vist reflectides, sobretot, en els hàbits de consum dels clients  i en determinats casos en les seves preferències de cerca tant per a viure com per a invertir. La demanda en zones perifèriques i del litoral ha experimentat un augment gradual i progressiu pel factor “teletreball”, motiu pel qual molts usuaris ja no prevalen tant viure prop dels seus centres de treball al no tenir l'obligatorietat d'assistir a aquests. No obstant això la demanda en zones prevalgui de Barcelona, Madrid i València segueix sense correccions a la baixa pel que es manté estable i es continuen generant noves i bones oportunitats per a invertir i treure rendibilitats notables. Avui invertir en un immoble i/o una oficina continua sent una inversió rendible i segura.

Quina és la situació actual per al segment d'oficines?

Les previsions són molt positives de cara a l'últim quadrimestre de l'any. El mercat d'oficines tant a Barcelona, com a Madrid i València es troba en una fase molt dinàmica. Grans, mitjanes i petites corporacions continuen buscant espais per a desenvolupar la seva activitat professional en un marc de confort i adaptant-se  a les necessitats imposades per “la nova normalitat”. Esment a part mereixen els espais coneguts com coworking amb gran acolliment entre les companyies de la tipologia start-up. En aProperties comptem ja amb un equip especialitzat de 15 persones i una cartera de més 750 unitats d'oficines entre edificis mixtos i exclusius d'oficines. I les previsions són continuar creixent a curt termini per a donar servei a les necessitats de demanda existents entre els principals mercats espanyols.

Des del seu punt de vista, el món PropTech està preparat per a acompanyar al sector en aquest període d'incertesa? Juguen les companyies com Misoficinas un paper clau per a afegir valor al mercat immobiliari?

Per descomptat. El món PropTech no sols està preparat per a acompanyar al sector sinó que s'ha convertit en un player essencial pel component tecnològic i d'innovació.  La digitalització i automatització de determinats processos està permetent a les companyies de Real Estigues fer un salt qualitatiu important, especialment pel caràcter de la immediatesa.

La tecnologia ajuda a millorar els serveis i implementar eines que optimitzen l'operativa diària de les empreses del sector. En qualsevol cas, el seu correcte funcionament està directament vinculat amb el factor humà  i per tant amb els equips comercials. Aquests últims continuen sent el motor de qualsevol companyia  i juntament amb els clients, la seva raó de ser.

Estem travessant un període d'inestabilitat. Considera que els reptes actuals portaran al sector a reinventar-se?

El repte de reinvertarse és permanent i independent de les conjuntures socials i econòmiques que puguin anar esdevenint amb caràcter temporal.  L'evolució en el nostre sector és constant i adaptar-se als canvis es converteix en una obligació per a qualsevol empresa. Vivim temps en els quals el que serveix avui pot no servir demà i per a poder continuar oferint un servei de qualitat en el qual prevalgui l'excel·lència no existeix una altra opció. Reinventar-se és la fórmula per a existir i per a continuar sent competitius.

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.