Madrid i Barcelona es desfan de més del 93% del seu 'estoc' d'habitatge en els últims dos anys

Publicat el 1 de juny de 2018

En ambdues ciutats l'oferta amb prou feines suma 4.114 cases noves. Només el 9,7% costa menys de 150.000 euros a Madrid, mentre que a Barcelona no hi ha promocions per aquest import

A les ciutats de Madrid i Barcelona, ​​els dos principals mercats immobiliaris, tot just hi ha en comercialització 4.114 habitatges en promocions noves (9.920 en les dues províncies) i el gruix s'ha posat a la venda en els dos últims anys. A més, ja no es tracta de cases acabades, com en els anys de crisi, sinó de promocions en construcció o sense iniciar que s'ofereixen sobre plànol i els preus han crescut tant des 2016 que l'oferta d'habitatges de menys de 150.000 euros és actualment insignificant.

Donada l'escassetat d'obres, l'oferta d'habitatge nou podria esgotar en vuit mesos en el cas de la regió madrilenya (nou a la capital) i en una mica menys de 14 mesos al província catalana (12 mesos al terme municipal), alguna cosa que va a accelerar les pujades de preus dels últims mesos, indiquen en ST Societat de Taxació, que ha elaborat un cens de promocions pendents de vendre.

En els últims dos anys, tots dos mercats immobiliaris han capgirat i no només per l'alça dels preus. A la Comunitat de Madrid l'estoc d'habitatge nou s'ha esgotat un 93,7% des del 2016, indiquen en Societat de Taxació. La taxadora ha comptabilitzat una oferta actual d'6.319 habitatges, fet que suposa un augment del 15,8% respecte al 2016. En aquest còmput s'inclouen 346 habitatges que ja estaven en venda el 2016 i que no es van vendre, més 5.973 noves unitats .

Més acusat ha estat l'absorció a Madrid capital, on s'ha donat sortida a més del 97% de l'oferta en dos anys, de manera que ara hi ha en venda 3.067 habitatges (3.007 d'elles són unitats noves), un 42,1% pel que fa a 2016. El 98% de la seva oferta està composta per immobles posats a la venda en els dos últims anys.

En aquest nou cicle immobiliari ha perdut pes l'oferta d'immobles acabats, representant a la Comunitat de Madrid el 7,5% del total de l'estoc, davant al 58,1% que suposava el 2014. El 60,5% de l'oferta registrada ara és habitatge sense iniciar i el 32% habitatge en construcció. En concret, l'oferta actual d'habitatge acabat s'ha reduït un 75,8% respecte al cens de 2016 i la de immobles en construcció ha crescut un 54%, mentre que l'oferta d'habitatges sense iniciar s'ha incrementat en un 75,1%.

 

Font: El Pais

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.