La 'febre' per les oficines segueix: s'inverteixen 720 milions fins al març

Publicat el 7 d'abril de 2017

Suposa triplicar la xifra d'inversió del primer trimestre de l'any passat

Les oficines segueixen sent un dels productes estrella dins de l'immobiliari. Només en el primer trimestre de l'any van aconseguir una inversió de 720 milions d'euros, segons dades de la consultora immobiliària JLL. Aquesta xifra suposa més que triplicar els 212 milions que es van registrar en el mateix període de l'any passat. Encara que la dada és molt positiu, José Miguel Setién, director d'Agència Oficines Espanya de JLL, aclareix que l'arrencada de l'anterior exercici va estar marcat per la incertesa.

"L'últim trimestre ja va començar a repuntar de manera molt consistent i això ha suposat un impuls que situa la inversió en una velocitat de creuer raonable", explica el directiu. Així, espera que en els pròxims trimestres s'assoleixin xifres similars i és molt probable que algun d'ells destaqui positivament, el que ens portaria a superar la xifra total de 2016 "." El primer trimestre ha estat relativament tranquil, ja que només hi ha hagut un actiu de gran volum ". es refereix a la Torre Agbar, que va adquirir Merlin per 147 milions d'euros." Creiem que és molt probable que al llarg de l'any es venen alguns actius o carteres de cert volum ", assegura Setién.

Pel que fa a la contractació, Madrid ha aconseguit omplir uns 100.000 metres quadrats, davant els 90.420 del mateix període de l'any passat. "Es tracta d'una xifra molt similar a la de l'any passat, però la dada és positiva ja que les operacions han baixat una mica en grandària, sent l'operació més gran de 5.000 metres quadrats". A Barcelona, ​​on la contractació ha crescut un 26%, fins a arribar als 86.000 metres quadrats, la major operació va ser de 7.000 metres.

"En els dos casos són sostres relativament baixos, sobretot en el cas de Madrid. Però això vol dir que el segment mitjà i petit es mou encara més i és probable que quan es tanquin les operacions grans que estan actualment en recerca se superin les xifres de l'any passat ", explica Setién.

El motiu pel qual aquestes demandes no s'han executat encara és la manca de producte. "El problema és que el segment que més es mou a nivell d'arrendament en grans superfícies és el de preu intermedi en rendes. Les grans companyies en CBD (Central Business District) que paguen rendes altes són escasses i en els darrers anys ja s'han donat mudances d'empreses premium amb grans superfícies ".

Així, l'expert destaca que "ara mateix el producte intermedi (que es mou en la forquilla de 15-20 euros per metre quadrat al mes) de gran volum és molt escàs. Només poden trobar alguna torre amb disponibilitat de més de 10.000 metres i algun edifici molt perifèrics ".

Font: el economista

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.