"El Built to rent com a generador del canvi a les ciutats del futur"

Publicat el 3 d'agost de 2020

Després de l'èxit dels coworking, les noves formes de relació laboral i residencial giraran entorn dels coliving espais que integraran llocs de treball, oci i habitatge i que podran estructurar-se segons els interessos dels inquilins.

El sector immobiliari es presenta com una opció important de futur, amb moltes idees disruptives encara per explorar i amb la tecnologia com a referent generador de projectes i oportunitats.

Com seran les ciutats dins de 20 anys? Ens organitzarem en cases individuals aïllades o ens organitzarem en espais privats i compartits dins d'un mateix edifici? Què és el Build to rent i que beneficis portarà per als ciutadans? Aquestes preguntes són les que van plantejar algunes de les empreses que ja protagonitzen o que coparan el sector immobiliari d'aquí a uns anys.

Llavors, de què parlem quan nomenem el Build to rent. Per a Claudia Giraldo, PR & Communications Consultant i fundadora de Bambu PR, es tracta d' "una tendència que s'ha consolidat amb la pandèmia del coronavius i que sorgeix com a resposta a la necessitat actuals i futures que demanda la societat". Per a ella, "perquè les noves generacions prefereixen el lloguer d'habitatge enfront de la compra, sobretot els més joves que no poden afrontar una inversió". Considerava que el mercat espanyol està "molt atomitzat" i que existeix un desequilibri entre l'oferta i la demanda, alguna cosa que pot solucionar el Build to rent.

Pel seu costat, Jaime de la Torre, VP of Homes en Badi, indicava que des de Badi Homes s'adonen que aquesta tendència "genera dinamisme perquè players institucionals construeixen i es queden actius". A més, defensava que amb aquesta nova gestió "constructors i promotors tenen més en compte les necessitats del client".

Coliving i ciutats del futur

El propi Quino Fernández, considerava que en aquest punt és en el qual més importància adquireix el Build to rent per ser "obra nova pensada directament per al coliving". Per a ell, el més interessant per a dins de 20 anys serà veure com canviarà a curt termini la visió de les companyies relacionades amb el sector per a donar resposta al repte del futur.

Daniel Batlle d'Alfred Smart Systems, per part seva, opinava que solucions com la seva donaran sortida als reptes del coliving gràcies al control d'accessos de zones comunes i veu la proposta coliving "molt interessant, per exemple, per a gent jove o persones que viuen soles". Per a ell, les ciutats que ens trobarem en 20 anys estaran compostes per espais intel·ligents que ens permetran fer dels nostres edificis llocs més segurs pel reconeixement i control en els accessos i més eficients en despeses i en consums.

Claudia Giraldo de Bambu PR considerava que intermediaris del sector "no han donat el valor afegit esperat" i tendències com el coliving seran una solució del futur. Com a exemples posava la possibilitat de validar amb qui viuràs o el ràting per a saber quin tipus de persona et trobaràs. I quant a les ciutats del futur, parlava d'un projecte pilot a Melbourne que pretén organitzar barris en els quals puguis desenvolupar la teva vida en un radi de 20 minutos a la rodona.

Des de Badi, Jaime de la Torre assegurava que ja treballen en "la gestió de colivings híbrids amb èxit" i considerava que aquesta organització "generarà comunitats i flexibilitzarà l'accés a l'habitatge no sols en preus sinó també en temps d'estada". Jaime Altimira puntualitzava que "anem cap a un model d'ecosistemes, tant en el treball, com en la llar". La seva visió de futur està protagonitzada per la llibertat de poder treballar en el mateix treball des de qualsevol punt del món.

Una reflexió final compartida

Tots ells compartien la idea d'homogeneïtzar accessos i espais de treball i d'habitatge en qualsevol punt del món per a, amb eines tecnològiques, poder disposar de llocs basats en el lloguer sense la necessitat de posseir actius.

Com a missatge final, els ponents del webinar sobre Build to rent parlaven de les capacitats de futur d'aquesta tendència. Des del punt de vista de la comunicació, Claudia Giraldo explicava que "és molt important comunicar els beneficis que porta la tecnologia, és un repte comunicar bé què és i quins beneficis porta el Build to rent".

Per a Jaime de la Torre, "els inversors aposten cada vegada per això i és qüestió de saber entendre el que vol la gent per a donar el millor servei possible. Existeixen els tres elements: oferta, demanda i moment apropiat i només fa falta empènyer". Daniel Batlle assegurava que "és el present, la tendència i les eines estan molt implantades i les empreses reticents ja estan preguntant. El mercat immobiliari és com el dels viatges fa anys, hi ha molt per fer i, alhora, la gent es planteja noves oportunitats de com viure. És el moment".

Finalment, Quino Fernández destacava que arriba "la idea de compartir els immobles", i afegia que "queden moltes coses disruptores per néixer en el sector, hi ha moltes petites oportunitats de fer coses noves emparat tot en la filosofia de pagar per usar i no per posseir".

 

Font: inmodiario

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.