"Tendències socioeconòmiques marcaran al Real Estate a Europa"

Publicat el 30 de novembre de 2020

L'evolució demogràfica, la disrupció tecnològica i la urbanització són tres aspectes que canviaran al sector i no el COVID-19, assenyalen especialistes.

No és novetat que el COVID-19 ha donat un gir al Real Estate, per la qual cosa especialistes consideren que l'impacte que aquest virus provoca en el sector es quedarà en el curt termini, i el que realment el marcaran seran lesmegatendencies socioeconòmiques, com l'evolució demogràfica, disrupció tecnològica i urbanització.

En un reporti, la signatura AEW considera que el principal canvi que ha provocat la pandèmia en el sector és accelerar aquestes tendències. També recorda que la crisi del virus va accelerar la digitalització de les empreses, va alterar el tipus d'habitatge que demanden les famílies i va provocar un canvi de paradigma en la manera de treballar i consumir.

Així mateix, esmenta que amb l'impuls del teletreball i les compres online, les oficines, els centres comercials i els locals a peu de carrer s'estan reinventant, mentre que en el mercat residencial s'estan buscant principalment immobles de major grandària després de l'experiència del confinament.

En aquest sentit, l'empresa especialitzada en inversions immobiliàries, indica als inversors que “encara que la pandèmia té repercussions a curt termini per a la majoria de les classes d'actius, no és probable que trenqui les estratègies a llarg termini, i fins i tot podria accelerar algunes de les principals tendències immobiliàries”.

Afegeix que encara que el nou Coronavirus “ha accelerat la disrupció de les nostres societats i mercats, les megatendencies que afectaran els mercats immobiliaris durant anys i possiblement dècades, seguiran el seu curs. És poc probable que descarrilin per la pandèmia”.

Canvis en habitatge influenciats pels mil·lennials

AEW assenyala que la demografia i el canvi generacional que es produeix en el mercat laboral, on cada vegada hi ha menys professionals de l'etapa del baby boom i més mil·lennials, és un canvi que també afectarà el mercat de l'habitatge, perquè els membres d'aquesta primera generació s'estan jubilant.

I aquests espais estan dominats pels integrants de la generació X i els mil·lennials, de tal forma que en el 2025, tres de cada quatre treballadors europeus seran mil·lennials. Aquesta generació té un concepte dels espais per a viure i treballar molt diferent” i és reflexiva sobre l'economia col·laborativa, escassetat de recursos i el canvi climàtic.

Està a la vista la cerca d'habitatges que tinguin espais per al relax i el treball, com pels immobles eficients, sostenibles i intel·ligents; qüestió que seguirà a l'alça, sobretot si es tenen en compte els objectius que es va plantejar la Unió Europea per a les pròximes dècades.

Un altre aspecte és que la pandèmia va propiciar l'interès per viure en la perifèria de les grans ciutats i fins i tot en poblacions més petites, així, la signatura aposta pels nuclis urbans, ubicacions ‘core’, que és una altra de les grans tendències que influiran en l'esdevenir immobiliari.

“Malgrat que les zones urbanes han sofert de manera desproporcionada els efectes de la pandèmia, hi ha sobrats motius per a creure en la tendència d'urbanització en el llarg termini. Es preveu que per a 2050, la proporció de població urbana a Europa aconseguirà el 82%, el mateix percentatge que als Estats Units”.

I afegeix que les ciutats europees han impulsat notablement el creixement econòmic i han crescut a un ritme molt superior al de les zones no urbanes en termes de PIB, ocupació i població. No obstant això, les autoritats municipals no solen estar en condicions de satisfer les necessitats dels mil·lennials.

Així, part d'aquest desig de comoditat i proximitat es compensarà per mitjà de la tecnologia disruptiva. “Es tendeix a edificis més flexibles i adaptables amb tecnologies domòtiques, com a sensors de qualitat de l'aire, seguiment del consum d'energia i activació per veu”.

L'empresa també espera que guanyin terreny les ‘miniviviendes amb serveis’, una alternativa que s'adapta a les necessitats de col·lectius molt concrets i es basa en pisos de grandària reduïda situats en els nuclis urbans, gestionats per professionals i on s'ofereixen serveis addicionals i compartits.

Mercat d'oficines i logística

Ja que es va impulsar el teletreball i milers d'empreses es van replantejar l'espai d'oficines que necessiten o la ubicació per a reduir costos, aquest sector estarà entre els més beneficiats en el futur, igual que el residencial o la logística, però sempre dins dels nuclis urbans.

L'informe agrega que una part dels treballadors optarà per treballar a distància uns certs dies, la qual cosa no reduiria la demanda d'espai per a oficines, perquè es necessitarà més espai per cada treballador. “La demanda de centres més petits i consolidats que gaudeixin d'acceptació entre els treballadors i que es trobin a prop nodes de transport serà molt elevada”.

Finalment, algunes previsions sobre el sector logística consideren la necessitat de miniplataformes logístiques cèntriques per a reduir els costos del lliurament a domicili; que l'activitat manufacturera estigui més localitzada per a reduir la dependència de les importacions de països llunyans, i la seva vegada, la diversificació dels emplaçaments industrials.

 

Font: https://realestatemarket.com.mx/

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.