L'any 2015 marca la reactivació del sector immobiliari

Publicat el 17 de març de 2015

Barcelona Meeting Point (BMP) arriba en el moment en què s'inicia una certa recuperació del sector La 18a edició serà la dels fons d'inversió buscant oportunitats a Espanya

«Espero que els fons no se'n vagin amb mal regust de boca». De fet seran l'estrella de la pròxima edició del Barcelona Meeting Point (BMP), en què el saló immobiliari de Barcelona arriba a la majoria d'edat, 18 anys. «Vénen amb ganes de buscar i comprar», va resumir ahir el president del certamen, Enrique Lacalle, i en defensa d'aquesta voluntat espera que la incipient efervescència del sector immobiliari a Espanya no serveixi perquè s'emportin gat per llebre, «perquè aquesta inversió és bona per al país», va subratllar el president de l'esdeveniment immobiliari que s'inaugurarà el 29 d'octubre que ve al recinte firal de Montjuïc.

L'any passat van ser 13 els fons d'inversió que van participar en el saló organitzat pel Consorci de la Zona Franca, el delegat del qual és Jordi Cornet. Aquest any són 21 els que en prendran part d'una forma o altra. Per Lacalle existeix una raó sobre totes: «Ha arribat el moment de comprar perquè encara hi ha ofertes a bon preu, perquè tot indica que el sector va a millor, que hi ha finançament i perquè, en el moment en què hi hagi una estabilitat laboral més gran, l'immobiliari es pot tornar a disparar».

Per canalitzar la relació amb els fons s'ha creat un programa al saló denominat Barcelona Funds Meeting, en què els agents del sector immobiliari podran mantenir contacte directe amb aquests inversors. És una d'aquelles trobades de les quals Lacalle espera que surtin amb una bona impressió i ganes d'invertir en un entorn de millora del sector.

L'adquisició de vivendes per part d'inversors estrangers a Espanya va créixer el 36,6% el 2013. La venda de pisos va augmentar el 12,5% el segon trimestre del 2014, segons Foment. La inversió immobiliària a Barcelona creixerà un 30% aquest any, segons Aguirre Newman. El preu de la vivenda va pujar el 0,8% el segon trimestre, cosa que passa per primera vegada des del 2008. «A mesura que hi hagi més estabilitat en l'ocupació, el sector immobiliari pot començar a disparar-se una altra vegada», va vaticinar Lacalle, que va avançar que el saló que arrenca dimecres que ve tindrà poques variacions respecte al del 2013.

L'espai (20.000 metres quadrats bruts) i els expositors (265 empreses) són pràcticament els mateixos. En aquesta ocasió els inversors russos no seran l'estrella, en part pels efectes de l'embargament de la Unió Europea a Rússia. «La major part dels nostres compradors són britànics, francesos i alemanys, i és lògic que tinguin més protagonisme», va dir el director del saló, Josep Maria Pons.

En canvi, el que sí que millora d'un any a l'altre és el nombre de patrocinadors que hi participen i els ingressos que representen per al BMP, organitzat. A canvi, als espònsors se'ls facilita el contacte de «tu a tu» amb les empreses representades, així com amb els ponents i inversors que prendran part en el certamen.

Utilitzem cookies pròpies y de tercers per fer funcionar de manera segura la nostra pàgina web i personalitzar el seu contingut. Igualment, fem servir cookies per mesurar i obtenir dades de la navegació que realitza i per ajustar la publicitat als seus gustos i preferències. Premi el botó "Acceptar totes" per confirmar que ha llegit i acceptat l'informació presentada. Per administrar o deshabilitar aquestes cookies faci clic a "Configuració". Pot obtenir més informació a la nostra política de cookies.
Modificar cookies
Tècniques i funcionals Sempre activades
Aquest lloc web utilitza cookies pròpies per recopilar informació amb la finalitat de millorar els nostres serveis. Si continua navegant, suposa l'acceptació de la instal·lació de les mateixes. L'usuari té la possibilitat de configurar el navegador podent, si així ho desitja, impedir que siguin instal·lades al disc dur, encara que haurà de tenir en compte que aquesta acció podrà ocasionar dificultats de navegació de la pàgina web.
Analítiques i personalització
Permeten fer el seguiment i l'anàlisi del comportament dels usuaris d'aquest lloc web. La informació recollida mitjançant aquest tipus de cookies s'utilitza en el mesurament de l'activitat del web per a l'elaboració de perfils de navegació dels usuaris per introduir millores en funció de l'anàlisi de les dades d'ús que fan els usuaris del servei. Permeten desar la informació de preferència de l'usuari per millorar la qualitat dels nostres serveis i oferir una millor experiència a través de productes recomanats.
Marketing i publicitat
Aquestes cookies són utilitzades per emmagatzemar informació sobre les preferències i les eleccions personals de l'usuari a través de l'observació continuada dels seus hàbits de navegació. Gràcies a elles, podem conèixer els hàbits de navegació al lloc web i mostrar publicitat relacionada amb el perfil de navegació de l'usuari.