«Espero que els fons no se'n vagin amb mal regust de boca». De fet seran l'estrella de la pròxima edició del Barcelona Meeting Point (BMP), en què el saló immobiliari de Barcelona arriba a la majoria d'edat, 18 anys. «Vénen amb ganes de buscar i comprar», va resumir ahir el president del certamen, Enrique Lacalle, i en defensa d'aquesta voluntat espera que la incipient efervescència del sector immobiliari a Espanya no serveixi perquè s'emportin gat per llebre, «perquè aquesta inversió és bona per al país», va subratllar el president de l'esdeveniment immobiliari que s'inaugurarà el 29 d'octubre que ve al recinte firal de Montjuïc.
L'any passat van ser 13 els fons d'inversió que van participar en el saló organitzat pel Consorci de la Zona Franca, el delegat del qual és Jordi Cornet. Aquest any són 21 els que en prendran part d'una forma o altra. Per Lacalle existeix una raó sobre totes: «Ha arribat el moment de comprar perquè encara hi ha ofertes a bon preu, perquè tot indica que el sector va a millor, que hi ha finançament i perquè, en el moment en què hi hagi una estabilitat laboral més gran, l'immobiliari es pot tornar a disparar».
Per canalitzar la relació amb els fons s'ha creat un programa al saló denominat Barcelona Funds Meeting, en què els agents del sector immobiliari podran mantenir contacte directe amb aquests inversors. És una d'aquelles trobades de les quals Lacalle espera que surtin amb una bona impressió i ganes d'invertir en un entorn de millora del sector.
L'adquisició de vivendes per part d'inversors estrangers a Espanya va créixer el 36,6% el 2013. La venda de pisos va augmentar el 12,5% el segon trimestre del 2014, segons Foment. La inversió immobiliària a Barcelona creixerà un 30% aquest any, segons Aguirre Newman. El preu de la vivenda va pujar el 0,8% el segon trimestre, cosa que passa per primera vegada des del 2008. «A mesura que hi hagi més estabilitat en l'ocupació, el sector immobiliari pot començar a disparar-se una altra vegada», va vaticinar Lacalle, que va avançar que el saló que arrenca dimecres que ve tindrà poques variacions respecte al del 2013.
L'espai (20.000 metres quadrats bruts) i els expositors (265 empreses) són pràcticament els mateixos. En aquesta ocasió els inversors russos no seran l'estrella, en part pels efectes de l'embargament de la Unió Europea a Rússia. «La major part dels nostres compradors són britànics, francesos i alemanys, i és lògic que tinguin més protagonisme», va dir el director del saló, Josep Maria Pons.
En canvi, el que sí que millora d'un any a l'altre és el nombre de patrocinadors que hi participen i els ingressos que representen per al BMP, organitzat. A canvi, als espònsors se'ls facilita el contacte de «tu a tu» amb les empreses representades, així com amb els ponents i inversors que prendran part en el certamen.